Przed dodaniem (podmianą) samochodu na nową teksturę, należy zrobić kopię zapasową foldeu Cars, lub kopię plików odpowiedzialnych za dany model auta (zwykle C:\..\Codemasters\Colin McRae Rally 2.0\data\cars) Po rozpakowaniu wybranego auta, należy podmienić wypakowane pliki w wyżej podanej lokalizacji. Po tej czynności nie zapomnijcie w grze ustawić szczegółów samochodu na WYSOKIE detale. Aby nowy samochód podmienić za inny, należy tylko zmienić nazwę PIERWSZEJ cząstki trzyliterowej auta (np. z puma1 na seaa1). Patrz: plik skróty (nazwy) samochodów.txt Żeby dodać auto w wysokiej rozdzielczości oraz w niskiej, należy najpierw znaleźć plik xxxa1.bfl (gdzie xxx to trzyliterowa nazwa auta), następnie zmieniamy nazwę na xxxc1, więc z *a1* robimy *c1* To samo robimy z plikiem 3D auta: szukamy pliku xxxa1N.c3d, zmieniamy nazwę na xxxc1, więc z *a1N* robimy *c1*. W rezultacie nowe auto będzie działać zarówno na niskich i wysokich detalach. Dodatkowo ten sam samochód będzie mieć przeciwnik w trybie wyzwanie (SS Stage , challenge mode). Plik xxxa1.bfl - odpowiada za samochód w wysokiej rozdzielczości plik xxxc1.bfl - odpowiada za auto w niskiej rozdzielczości plik xxx.cin - odpowiada za światła samochodu